Hemblas områdeschef i Tensta, Maria Höglund, besvarar kritiken från hyresgästerna på Lättingebacken i Tensta, som Nyhetsbyrån Järva publicerade i måndags. Maria Höglund svarade i ett mejl.
”Jag beklagar att hyresgästerna är missnöjda med vår hantering. Jag vet att det finns en historik sedan tidigare med en förvaltning som inte fungerat på ett riktigt bra sätt. Vi jobbar hårt för att öka förtroendet och nöjdheten hos våra hyresgäster. Jag har varit områdeschef senaste sex månaderna och det som påstås i artikeln kring hur vi arbetar stämmer definitivt inte överens med hur vi arbetar på vårt Rinkebykontor idag. Jag har bra koll på vilka ärenden vi arbetar med och det tar inte ett år för oss att åtgärda felanmälningar. Jag vill påstå att vi är snabba på att återkoppla och åtgärda ärendena i rätt tid. Detta dokumenterar vi noggrant.
Gällande vattenavstängningen hade vi ett pågående relining-arbete (renovering av stammarna) i huset. Det medför alltid vissa störningar, men vi har varit väldigt noggranna med aviseringarna och i god tid informerat via bland annat anslag i trapphusen.
När det gäller hyresreduceringar följer vi de riktlinjer som finns och betalar ut till de hyresgäster som har rätt till hyresreducering.”